vineri, 29 noiembrie 2013

De ce sa citesti biografii si memorii



         Problema mea ( una dintre ele) este ca nu ma pot opri la un singur lucru. Imi place aproape tot ce imi da viata si vreau sa traiesc din plin fiecare clipa, de aceea si gusturile mele sunt din cele mai diversificate. Viitor medic, urmaresc in timpul liber emisiuni despre originea universului si geografia Pamantului, dar si scriu fara oprire vrand sa tremin primul meu roman.
          Ei bine, asa si cu cititul. In materie de carti nu pot spune ca am o categorie preferata. De fapt, nu cred ca exista vreo categorie care sa nu ma atraga. Am inceput cu o carte thriller ca apoi sa colectionez romane politiste, clasice, bilingve, fantasy, stiintifice, chiar si ghiduri turistice. De curand am descoperit un nou tip de carti: biografiile si memoriile care pot sa spun ca m-au captivat total si mi-au deschis noi orizonturi.
          Nici nu cred ca are rost sa spun cate biografii si memorii am colectionat in ultima vreme. Ce m-a atras la ele a fost realitatea pe care o descriu: fapte si personaje reale. Viziunea autorului asupra lumii ramane in urma, aici este doar viziunea mea asupra ceeea ce imi relateaza autorul. E ca o carte psihologica, doar ca are un farmec aparte, iar aici tu tragi propriile concluzii.
           De ce sa devi un cititor de biografii si memorii? Iata cateva motive:

  1. Sunt mai mult decat un roman. Povestea lor este la fel de frapanta si in plus reala. 
  2. Poti invata din greselile "personajului" si ii poti urma exemplul pozitiv in viata de zi cu zi. El iti poate deveni un model in multe situatii, un model pe care il poti studia de aproape si te va ajuta sa te autodepasesti.
  3. Poti vedea si alte tipologii de oameni si moduri de gandire. Deci iti largesti considerabil orizonturile.

            Nici nu stii cand toate acestea iti vor folosii in viata! Sper ca te-am convins  sa adaugi pe lista da de lectura si cateva biografii precum cele ale lui: Marilyn Monroe, JFK sau Hans Christian Andersen.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Va multumesc pentru ca mi-ati spus parerea dumneavoastra!